Popis
CTLS - kdo by pojmenoval letadlo "Ceteles"? Letadla se přece jmenují Pup, Cub, Skyline, Beaver, Trenér, Luňák. Tím, kdo pojmenoval svoje letadlo CTLS, je firma Flight Design. "Ceteles" je jedním z mnoha pokusů vytvořit nástupce osvědčených čtyřmístných Cessen na úrovni 21. století. Protože ale lidé i v 21. století pořád v zásadě chtějí létat Cessnu nebo Pipera, a nikoliv nějakou kachnu či jiný exotcký výtvor, výsledkem je navenek konvenční hornoplošník s pevným podvozkem - ale postavený s použitím nejnovějších poznatků aerodynamiky, moderních kompozitních materiálů, s úsporným motorem a nejmodernější elektronikou (CTLS má digitální "celoskleněný kokpit"). Polomaketa CTLS s konstrukcí z takřka nezničitelného pěnového polypropylenu (EPP) nadupaná nejnovější 2. 4GHz technikou a vyživovaná výkonným Li-poly akumulátorem vám pomůže stát se zkušeným pilotem na paloučku hned za humny. S "Cetelelesem" si prostě budete jen tak lehce brázdit vzduch! CTLS je splněním snu mnohého modeláře, který touží po roztomilém malém hornoplošníčku, s nímž by mohl poletovat i na malém plácku, a který je i přes malé rozměry příjemně stabilní a snadno ovladatelný. I když normálně pro začátečníky miniaturní modely příliš nedoporučujeme, CTLS je díky svým vrozeně dobrosrdečným letovým vlastnostem vhodným modelem i pro osobu bez předchozích zkušeností s RC modely. Jako vždy ale hned dodáváme, že přítomnost a pomoc zkušeného pilota vám vaše první kroky nesmírně usnadní a pomůže vám překonat úvodní fázi, ve které získáváte podvědomé reflexy nutné pro ovládání modelu. Kompaktní konstrukce z odolného pěnového materiálu a použití unikátního "vyskakovacího" unašeče vrtule samozřejmě pomáhá omezit následky havárií a tvrdých přistání, jimž se v začátcích málokdo vyhne. Trup modelu, křídlo i ocasní plochy jsou vylisovány z extrudovaného polypropylenu (EPP), pěnové hmoty vyznačující se vysokou odolností při nízké hmotnosti. V přídi trupu je uložen stejnosměrný motor s převodovkou pohánějící pevnou dvoulistou vrtuli s unikátním pružinovým unašečem vrtule ("propsaverem"), který chrání hřídel převodovky před ohnutím při kontaktu vrtule se zemí. Palubní elektronika je tvořena kompaktní jednotkou zahrnující přijímač, regulátor otáček a dvě lineární serva. Na spodní straně trupu je prostor pro pohonný akumulátor. Směrovka a výškovka jsou ovládány uhlíkovými táhly s drátovými koncovkami, jejichž přihýbáním jednoduše doladíte neutrál kormidla. Jednodílné křídlo má klenutý profil s elegantními winglety na koncích k trupu se upevňuje pomocí silného magnetu. Podvozek je tříkolový příďový s drátovými nohami, které se upevňují zasunutím do plastových pouzder v trupu. Pro ovládání modelu slouží čtyřkanálová RC souprava J4 2,4GHz s křížovými ovladači a digitálními trimy. Poloha trimů a stav napětí vysílačového akumulátoru jsou signalizovány pípáním. Vysílač umožňuje velmi jednoduché přepnutí módu křížových ovladačů (Mód 1 s plynem vpravo nebo Mód 2 s plynem vlevo) jenom vyjmutím a otočením modulu s křížovými ovladači po demontáži 4 šroubů. Pro napájení slouží jednočlánkový Li-poly akumulátor 3,7 V 150 mAh. Pro jeho nabíjení slouží nabíječ vestavěný ve vysílači nebo můžete dokoupit automatický rychlonabíječ se síťovým zdrojem, jaký je dodáván v Profi verzích vrtulníků Nine Eagles a RC System. RC set obsahuje: hotový a k letu připravený model s osazeným motorem a elektronikou, náhradní vrtuli, pohonný akumulátor 3,7 V 150 mAh, čtyřkanálový vysílač 2,4GHz, 4 tužkové baterie pro vysílač, aršík samolepek a podrobný návod ke stavbě, nastavení modelu a létání. Rozpětí [mm] 476 Délka [mm] 364 Plocha křídla [dm2] 3. 28 Hmotnost [g] 43 Ovládané funkce S,V,M Stavební náročnost S0 Náročnost pilotáže P1,P2.

Parametry

dostupnost out_of_stock